5 platform do pracy zdalnej i telekonferencji

Podczas obecnego kryzysu związanego z koronawirusem większość firm przeszło na pracę zdalną. Dla niektórych to pierwszy raz takie wyzwanie. Z powodu powszechnych zakazów zgromadzeń osobiste spotkania z klientami stały się niemożliwe. Z pomocą przychodzi jednak technologia. W tym artykule podzielimy się narzędziami które mogą wspomóc Twoją firmę w kontakcie wewnętrznym z pracownikami lub spotkaniem online z klientem.

Jest cała masa rozwiązań (zarówno darmowych jak i płatnych) do popularnych “telco”. W tym artykule zawarte są tylko te z których korzystamy/korzystaliśmy i możemy je szczerze polecić.

Google Meet / Hangouts [REKOMENDUJEMY]
Platforma oferuje tworzenie spotkań wideo oraz wspólny czat. W łatwy sposób można wygenerować link do spotkania oraz połączyć się przez przeglądarkę www. Dostępna jest również aplikacja mobilna. Darmowa wersja umożliwia spotkanie do 25 osób. Osoby posiadające pakiet Google Suite w wersji podstawowej (basic) mogą tworzyć wideokonferencje do 100 osób. Do tego dochodzi udostępnianie ekranu gdzie w łatwy sposób możemy zaprezentować swój pulpit.
Jeśli posiadasz skrzynkę e-mail w ADRstudio opartą o Google Suite masz w pakiecie również Google Meet (do 100 osób).

Microsoft Teams
Narzędzie do wspólnych czatów, kalendarzy, zadań oraz oczywiście wideokonferencji od Microsoft. Do korzystania z tych usług wymagany jest pakiet Office 365. Podobne rozwiązania jak w przypadku Google Meet choć droższe. Dostajemy jednak lepszą jakość obrazu i dźwięku. Istnieją również aplikacje mobilne.

Skype
Każdemu znany jest komunikator Skype który umożliwia konferencje, udostępnianie ekranu czy czat. Jest darmowy ale w przypadku większej ilości osób działa wolno i niestabilnie. Na dobry początek się przyda choć warto rozważyć bardziej profesjonalne rozwiązanie.

Slack
To komunikator z opcją wideokonferencji. Można w nim tworzyć różne pokoje oraz korzystać z rozmów bezpośrednich. Bardziej nadaje się do pracy w zespole podczas homeoffice niż spotkań z klientami (chyba, że mamy z nimi stały kontakt). Istnieje wersja darmowa lecz posiada ograniczenia (historia wiadomości do 10 000 oraz maksymalnie 10 integracji). Wersja premium (ceny zaczynają się od $6.67 za osobę) znosi limity. Slack posiada masę integracji z zewnętrznymi serwisami np. Google Analytics, Jira czy monitoringiem stron www. Świetne narzędzie dla firm które pracują w Agile.

Whereby.com (dawny appear.in)
To przeglądarkowa wersja wideokonferencji. W łatwy sposób można wygenerować link do spotkania, przeprowadzić telekonferencję oraz udostępniać ekran. Wszystko bardzo szybko. Wersja darmowa umożliwa założenie kanału dla 4 osób, wersja pro (od 9,99$ miesięcznie) do 12 użytkowników a wersja business (od 59,99$ miesięcznie) do 50 użytkowników.

Istnieją oczywiście inne możliwości kontaktu jak notowany na giełdzie zoom.com czy dodatki do środowiska Atlassiana (Hipchat). Skupiliśmy się tutaj na popularniejszych.

Porada:
Podczas epidemii koronawirusa Microsoft Teams i Google Meet umożliwiły darmowe korzystanie z ich oprogramowania. Więcej informacji:
https://www.spidersweb.pl/2020/03/microsoft-teams-google-meet-za-darmo.html